De Eerste Werkweek - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Calvin Krijne - WaarBenJij.nu De Eerste Werkweek - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Calvin Krijne - WaarBenJij.nu

De Eerste Werkweek

Door: Calvin Krijne

Blijf op de hoogte en volg Calvin

10 Juni 2014 | Verenigde Staten, Albany

De tweede week is al weer aangebroken en ik ben hier nu al bijna 14 dagen. Het gaat erg snel naar mijn idee! Ik begin te wennen aan de omgeving en krijg steeds meer een vast ritme. Dat zal ik ook wel nodig hebben, want inmiddels is mij wel duidelijk geworden dat Amerikanen hardwerkenede mensen zijn. De gemiddelde Amerikaan deinst niet terug voor een werkweek van 50+ uren, dus dat was nog wel even slikken.
Afgelopen week heb ik een hoop mensen leren kennen waar ik de komende maanden mee ga samenwerken, en iedereen is ontzettend aardig! De opdrachten zijn erg uitdagend en zorgen er in ieder geval voor dat ik voldoende te doen heb tot en met eind november. Behalve mijn hoofproject, het coördineren van een bouwproject in de fabriek, krijg ik ook de kans om mee te helpen met een implementatieproces van software. Erg hands-on dus en ontzettend interessant naar mijn mening!

Afgelopen vrijdag moest ik ook naar het social security office toe in Albany om mijn social security number aan te vragen. Die heb ik nodig om mezelf te kunnen identificeren als ik over 3 maanden een Amerikaans rijbewijs wil aanvragen. Een Nederlands rijbewijs is namelijk in de staat New York maar 3 maanden geldig. Niet bepaald een plek waar ik graag opnieuw kom, er heerst een vrij aparte sfeer en voordat je de lift in mag moet je ook eerst door de security heen. Om de sfeer aan te duiden: er hangt een bord in de wachtkamer waarom staat ‘Warning! It is a federal offence to kill (…)’ Ja, erg geruststellend als je daar moet wachten… Bijgevoegd een foto van zo’n bord!

Naast werken en documentatie regelen ben ik zaterdag naar Crossgate Mall geweest om wat spullen te kopen. Een gigantisch winkelcentrum zo’n 10 mijl hier vandaan! Eenmaal daar kwam ik er achter dat wij in Nederland vrij veel moeten betalen voor kleding. Een nieuwe Levi’s kost hier $40 (omgerekend zo’n €29,-) terwijl je er thuis €100,- voor neer moet leggen. Nog even inslaan dus voordat ik terug naar huis ga!
Deze week staat opnieuw in het teken van werken, maar gelukkig begin ik steeds meer wegwijs te worden in de fabriek en op kantoor. Komend weekend opnieuw een deel van mijn reisverslag, en dan zal ik wat meer over Philips uitleggen! Als mensen nog suggesties hebben wat betreft leuke activiteiten hoor ik dat graag! Amerikaanse tijd heb ik het posten van mijn blog op maandag waar kunnen maken, in Nederland helaas niet, sorry daarvoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Calvin

Actief sinds 03 Juni 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 4207

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 05 December 2014

Stage in de V.S.

Landen bezocht: