The First Week - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Calvin Krijne - WaarBenJij.nu The First Week - Reisverslag uit Albany, Verenigde Staten van Calvin Krijne - WaarBenJij.nu

The First Week

Door: Calvin Krijne

Blijf op de hoogte en volg Calvin

27 Mei 2014 | Verenigde Staten, Albany

De eerste week is alweer voorbij, en dat is erg snel gegaan! Weken achtereen heb ik ernaar uitgekeken, en ik ben op 27 Mei vanaf Schiphol vertrokken naar New York JFK! Eenmaal daar werd ik opgehaald door Derk, de man van de nicht van mijn moeder (get it?), en zijn we daarna doorgereden naar Latham, zo'n 2 1/2 uur noordelijk vanaf The Big Apple. Net buiten Latham zijn we naar Uno's gegaan waar ik Annemieke (de nicht van mijn moeder) en hun kinderen Guus en Jet voor het eerst sinds lange tijd weer zag! Na het avondeten daar, alle eerste indrukken en ruim 20 uur niet geslapen te hebben, kwamen we aan bij hun huis in Latham. Voor de komende 6 maanden heb ik hier mijn onderkomen, wat eigenlijk niet te beschrijven valt hoe bijzonder dat is en te gek ik dat vind dat ze dat voor mij willen doen!

De volgende dag was ik weer goed uitgerust en had ik de tijd om de directe omgeving te ontdekken. De winkelcentra zijn 'iets' groter dan we in Nederland gewend zijn. En met iets bedoel ik natuurlijk enorm.. Vergelijk het met een Carrefour XL om de 5 kilometer, en dat zijn dan nog de 'gewone' winkels. Verder is het een prachtig bosrijk gebied met veel heuvels, beken en rivieren.

De wegen zijn een stuk breder dan in Nederland, net als de voertuigen die eroverheen rijden! Een litertje ongelood kost omgerekend nog geen €0,75, dus genoeg reden voor de gemiddelde Amerikaan om de fiets te laten staan. Eigenlijk zijn de wegen daar ook niet echt voor bedoeld, want een fietspad is hier niet echt. Je rijdt op dezelfde baan waar auto's ongeveer 45 mph (+- 70 km/h) rijden en om de 50 tot 100 meter vind je potholes die de diepte van een stoeprand kunnen hebben! Gelukkig zijn er genoeg sidewalks aanwezig, en vind de politie het niet erg als je daar overheen fiets.

Afgelopen vrijdag ben ik naar Cohoes Falls geweest, de op één na grootste watervallen ten oosten van de Rocky Mountains. Een prachtig gebied, en heel bijzondere watervallen. Op de foto zie je dat ze ongeveer voor de helft droog staan, omdat het niet zo veel geregend heeft de afgelopen dagen. Ik hoop gauw weer langs te gaan, en het liefste als het net stevig gegoten heeft!

Verder heb ik me tijdens het weekend voorbereid op m'n werk, ben ik steeds meer gewend geraakt aan de omgeving samen met het tijdsverschil en uiteraard van het heerlijke weer genoten! Zondag zijn we gaan barbecueën bij 25 graden, en dat was bepaald geen straf! Ik heb zelfs smores op. Echt Amerikaans: twee crackers met warme marshmallow en chocolade ertussen, erg lekker!

Maandag was m'n eerste werkdag. Ik heb veel mensen ontmoet, en veel dingen geleerd! Na de veiligheidstraining heb ik een rondleiding gehad door het hele gebouw, en heb ik de eerste informatie gekregen over m'n stage opdracht. De rest van de week zal alles hopelijk steeds duidelijker worden, en ik heb er ongelofelijk veel zin in!

Zondag of maandag deel 2 van mijn reis, tot dan!

P.S. Ik ben erg benieuwd hoe het met iedereen gaat die nu ook al op stage is, ik zie graag jullie verhalen/belevingen op facebook!

  • 05 Juni 2014 - 21:12

    Meike Ritsema:

    Ahh vet Cal!! Super leuk om te lezen hoe jij Amerika beleeft! So so true! En: SMORES!!!:D Veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Calvin

Actief sinds 03 Juni 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 4209

Voorgaande reizen:

27 Mei 2014 - 05 December 2014

Stage in de V.S.

Landen bezocht: